آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 12
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 160
بازدید سال : 2732
بازدید کلی : 13354

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 13354
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 12 مرداد 1398
نظرات
تعدادی از پرستاران مشهدی صبح امروز در مقابل استانداری خراسان رضوی دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا صبح امروز، جمعی از پرستاران مشهدی با حضور مقابل استانداری خراسان، نسبت به وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.

این پرستاران به کاهش شدید و حتی منفی کارانه‌هایی که بر اساس طرح قاصدک محاسبه می‌شود و تبعیض و عدم اجرای صحیح قوانین پرستاری از جمله قانون تعرفه‌گذاری و قانون بهره‌وری و مشاغل سخت اعتراض دارند.

حاضران در تجمع می‌گویند: از مسئولان دولتی در وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی فوری و رفع بی‌عدالتی‌ها و تبعیض در نظام سلامت کشور را داریم.

پرستاران می‌گویند: بعد از دوازده سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اینک دیگر زمان اجرای آن فرارسیده؛ کما اینکه بسیار هم تاخیر اتفاق افتاده؛ لذا تاخیر بیشتر جایز نیست.

متن قطعنامه قرائی شده در تجمع:

 

بیانیه پرستاران معترض به ناعدالتیه موجود در نظام بهداشتی و درمانی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
و هر کس نفسی را حیات بخشد و از مرگ نجات دهد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده. قرآن کریم

سلام ما بر محمد (ص) احیاگر عدالت
سلام مان بر علی (ع) بزرگ مرد دادگستر
و سلام بر حسین ابن علی (ع) که بی عدالتی را برنتافت و با جان فشانی چراغی شد تا عدالتخواهان عالم تا ابد راه از بی راهه سوا دانند.
امروز آمده ایم تا از پرستار بگوییم.
مهربانی که با طنین انداز شدن اولین زمزمه های انقلاب اسلامی صبورانه و بی ادعا بر بالین زخم خوردگان حاضر شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز یورش دشمن ، در زمره ی اولین گروه ها عازم جبهه های حق علیه باطل شد و پروانه وار به سان زینب کبری (س) ، مرهمی شد بر زخم های نینوائیان.
جنگ پایان یافت.
اما ، وارثان صبر زینب همچنان فرشته وار از مجروحان که نشان جانبازی بر پیکرشان نقش بسته بود پرستاری می کردند.
در تمامی این سالها به واسطه ی شرایط بحرانی کشور بارها و بارها صبورانه و ایثارگرانه از حقوق اولیه ی خود گذشتند و خود را به کمترین مزایا راضی دانستند تا نه تنها باری بر دوش کشور نباشند بلکه ، باری نیز بر دوش کشند.
پس از آنکه آرامش نسبی بر کشور حاکم شد ، سالهای سال بدنه ی پرستاری خسته از سختی کار و کم لطفی های مسئولین و قوانین مصوبه در انتضار جانی تازه بود تا مرهمی باشد بر آلامشان.
بی گمان در این بین دلجویی های بنیان گذار کبیر انقلاب ، که فرمودند "پرستاری از بیمار ، امر بسیار مشکلی است ، لکن خیلی ارزشمند است و شما متوجه باشید که شغل شما، شغل بسیار شریفی است ."
و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب مانند این فرمایش که " احترام و تکریم پرستاران برای مردم و مسئولان لازم است" و یا آنکه "پرستاری از سخت ترین کارها از لحاظ روحی و جسمی است و پرستاری جزو ارزشمندترین حرفه هاست" موجبات قوت قلب سپید پوشان را فراهم می آورد.
سالها بدین منوال گذشت تا اینکه به لطف خدا و همت پیشکسوتان این عرصه وحمایت های مسئولین وقت با تاسیس سازمان نظام پرستاری جانی تازه در کالبد آزرده ی پرستاری دمیده شد و امیدها به ارتقا معیشت پرستاری که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود زنده شد.
اما بی گمان بزرگترین دستاورد ، قانونی بود که در سال 1386 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با اجرای صحیح و شفاف آن ، دیگر زحمات پرستاران نادیده گرفته نمی شد ، کیفیت خدمت رسانی به مددجویان افزایش می یافت و بسیاری مزیت دیگر نیز از اجرای درست آن حاصل می شد. و آن قانونی نبود جز ، تعرفه گذاری خدمات پرستاری.
اما...
متاسفانه تا کنون و پس از گذشت 12 سال نه تنها این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ابلاغ و اجرایی نشده ، که ، گه گاه نیز به بهانه ها و دلایل واهی حداقل قوانینی که بر معیشت پرستاران تاثیرمثبت دارد حذف شده و یا بدرستی اجرا نمی شود. که این امر سبب دلسردی پرستاران نسبت به کار و در نتیجه کاهش کیفیت خدمت رسانی گردیده است.
در پایان مهم ترین خواسته های پرستاران به شرح زیر بیان می شود
1. خواسته ی اصلی پرستاران ایران اسلامی اجرای شفاف و بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی می باشد.
2. افزایش حقوق و دستمزد با توجه حجم کاری و حساسیت کار درمان
3. افزایش حق الزحمه ی اضافه کاری که در حال حاضر نامتناسب و ناعادلانه می باشد.
4. ایجاد ساز و کاری شفاف و عادلانه جهت پرداخت کارانه ها
5. حذف اضافه کار اجباری
6. رعایت استاندارد بین تعداد بیمار و پرستار با افزایش نیروی کار
7. توجه به شرح وظایف پرستار و عدم محول کردن اموری که در حیطه ی کاری پرستاران نیست
8. اختصاص تسهیلات بهداشتی و درمانی به ویژه چکاپ های دوره ای متناسب با شرایط کاری پرستاران مانند معاینات عروق تحتانی ، ستون فقرات ، ارزیابی سلامتی روان و...
9. ارتقا امکانات اولیه رفاهی محیط کار ازجمله غذای پرسنل ، اتاق استراحت پرسنل شبکار و..
10. پرداخت منظم حقوق ، اضافه کار و کارانه
11. تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای تبصره و شرکتی
12. پرداخت معوقات پاداش خدمت بازنشستگان پرستاری
13. اجرای کامل قانون مشاغل سخت و زیان آور در مورد پرستاران شاغل در بخش دولتی و خصوصی

امید ، که با عنایت مسئولین زیربط و به واسطه ی اجرای شفاف و عادلانه ی قوانین مصوب شده ، رضایت خاطر خادمین سلامت مردم فراهم شده و پیرو آن کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی کشور ارتقا یابد.

و من الله توفیق
12 مرداد ماه 1398

تعداد بازدید از این مطلب: 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود